Leita í bókasavnsgrunninum
Rithøvundur
Flokking
Mál
Útgávuár
Evnisorð hjá bókasavninum
Tittulupplýsingar
50957802
Bók:Min geniale veninde : barndom, tidlig ungdom:2014 Min geniale veninde : barndom, tidlig ungdom
Loading...
Rithøvundur: Ferrante, Elena
Útgávuár: 2014
Mál: Danskt
Hill: fb > Ferrante
Slag av tilfari: Bók
Forlag: C&K
Viðmerking:
rithøvundur: Elena Ferrante ; týðari: Nina Gross
Upprunatittul: L'amica geniale
Rað: ([Napoli-romanerne] ; [bind 1])
Stødd: 384 sider
Stjørna Stjørna Sløkt stjørna Sløkt stjørna Sløkt stjørna Sløkt stjørna Sløkt stjørna Sløkt stjørna Sløkt stjørna Sløkt stjørna
Aðrar útgávur:
Ljóðbók (mp3):Min geniale veninde \mp3\:2014
Innihald
Elena og Lila vokser op i et fattigt voldeligt kvarter i Napoli i 1950'erne. De skiller sig ud ved deres intelligens, og selv om drømmen om en bedre fremtid fører dem i forskellige retninger, udvikles deres venskab hele tiden

Her finst tittulin

Loading...
Ummæli
Denne italienske roman er den første i en trilogi og handler om venskabet mellem de to piger Elena og Lila, der vokser op i et fattigt område af 1950'ernes Napoli. Lila er den oprørske og modige, der på mange måder påvirker Elenas måde at møde verden på. Begge pigerne er intelligente og drømmer om en bedre, - og især rigere - fremtid, end den de umiddelbart har mulighed for at opnå i det fattige, voldelige og kontrollerende miljø, som de lever i. Selv om Lila uden tvivl er den bedst begavede af de to, bliver hun taget ud af skolen og sat i arbejde i sin families skomagerforretning. Elena får derimod mulighed for at fortsætte sin skolegang, og selv om det i starten sker med hjælp fra Lila, der låner bøger på biblioteket og lærer sig selv sprog, så fører de to pigers drømme og interesser dem i forskellige retninger. Lila bliver som 16 årig gift med viktualiehandleren Stefano, på et tidspunkt hvor Elena stadig går i gymnasiet og kæmper med sit selvværd og forholdet til drengene i skolen.
8/17/17
dorte tissot
Guldborgsund-bibliotekerne
Ver við í kjakinum
Min geniale veninde
Les meira um tittulin
Loading...
Loading...
Seinastu leitingar í grunninum